Hard werken in't ziekenhuis - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van BrittVerboven - WaarBenJij.nu Hard werken in't ziekenhuis - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van BrittVerboven - WaarBenJij.nu

Hard werken in't ziekenhuis

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2016 | Portugal, Coimbra

Deze week ben ik heel veel op stage geweest. Ik merk dat ik hier de zelfstandigheid heel goed kan ontwikkelen en zo een echte verpleegkundige te worden. Ik heb katheders geprikt, bloed genomen, medicatie uitgedeeld, spuitjes gezet, insuline toegediend,... Ik heb deze week ook de kans gekregen om op de intensieve cardiothoracica zorgen een kijkje te gaan nemen. Ik heb hier enkel mogen toekijken hoe ze thoraxdrains verwijderen. Ook ben ik een tweede keer op verplaatsing gegaan, naar dialyse. Hier heb ik een centrale katheder mogen verbinden met het toestel. Ik heb ook 1 keer een anastomose voor dialyse mogen aanprikken onder begeleiding. Dit zou in België echt onmogelijk zijn! Ik probeer deze weken zoveel mogelijk op stage te gaan om vrij te kunnen nemen voor de Queima das Fitas en voor bezoek.
Hopelijk wordt het weer snel beter, want Portugal kent duidelijk ook aprilse grillen! Af en toe kunnen we een straaltje zon meepikken en dan is het eigenlijk wel heel warm. Maar het goed weer komt eraan volgens Google!
Op vrije momenten proberen we hier te profiteren van het studentenleven met de andere buitenlandse studenten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Maart 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 3714

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 10 Juni 2016

Portugal

Landen bezocht: