Stage en schoolwerk, maar ook genieten - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van BrittVerboven - WaarBenJij.nu Stage en schoolwerk, maar ook genieten - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van BrittVerboven - WaarBenJij.nu

Stage en schoolwerk, maar ook genieten

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2016 | Portugal, Coimbra

Dinsdag 26 april ben ik voor de eerste keer op peritoneale dialyse mogen gaan kijken. Ik wist hier eigenlijk nog niets over, maar door de uitleg van nurse Lidia die vertaald werd door een Portugese student kon ik het principe toch goed verstaan. De studentjes hebben de dienst verlaten deze week en een reuzetaart met een nier op voor de verpleegsters meegebracht. Wel een mooi initiatief. Deze week zijn er nieuwe studenten gekomen, maar zij kunnen niet zo goed Engels en willen precies niet echt praten. Jammer! Ze zullen zich eerst graag willen inwerken denk ik. Hopelijk gaat het volgende week wat vlotter. De verpleegkundigen bieden me op stage vaak lekkere Portugees eten aan. Ik heb een speciaal fruit geproefd, waar ik de naam al van vergeten ben en op restaurant hebben we een traditioneel gebakje geproefd van Coimbra.
Onze deadline van de bachelorproef kwam ook gevaarlijk dichtbij opeens, dus ik heb hier na stage nog 8 uur en 12 uur de volgende dag aan moeten werken. We hebben hierover al feedback ontvangen en dit is niet onoverkomelijk, dus ik ben blij dat ik hier even een tandje voor heb bijgestoken!
Deze week ben ik nog veel op stage geweest, om vrij te kunnen nemen tijdens de quiema das fitas. Tijdens deze periode gaan mama en papa en ook vriendinnen op bezoek komen.
Gisteren zijn we België gaan promoten op de school. We willen zo Portugese studenten warm maken om op stage te komen in België. Maar eigenlijk waren ze meer geïnteresseerd voor de balpennen, snoepjes, zelfgebakken wafels, chocolade en speculaas. Portugezen zijn echte schrokkers. Als je iets meebrengt naar school of stage, iedereen zegt Obrigada en neemt 5 stukken koek of chocolade in de handen. Wel een beetje raar om te zien als Belg. Zelfs de kruimels op het laatste kwamen ze opeten.
Het is hier heel warm geweest. 31 graden is het warmste dat we gemeten hebben, maar nu begint het weer wel weer slechter te worden! Voor de rest proberen we wat te sporten, zo gaan we af en toe naar de gym en zijn we ook al een keertje gaan zwemmen en dansen in discotheken offcourse!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Maart 2016
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 3689

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 10 Juni 2016

Portugal

Landen bezocht: