Het vertrek - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van BrittVerboven - WaarBenJij.nu Het vertrek - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van BrittVerboven - WaarBenJij.nu

Het vertrek

Door: Britt

15 Maart 2016 | Portugal, Coimbra

Maandag 14 maart 2016 ben ik met Hanne, Eline en Anse vertrokken naar Coimbra in Portugal. We stegen op in Zaventem met Veuling airlines. Na 2 uurtjes vliegen zijn we geland in Porto, waar we de metro verder hebben genomen richting Campanha. Daar hebben we de snelle trein genomen naar Coimbra en dan hebben we nog 10 minuutjes in de taxi gezeten. Dus na een lange vermoeiende dag zijn we eindelijk aangekomen in de residentie. Daar werden we opgevangen door een Portugese studente die ons veel uitleg gaf over praktische zaken zoals over het leven in de residentie, telefoonabonnementen, busabonnementen, ...

Dinsdag 15 maart 2016 werden we om 9.45u verwacht op school. Na een hele uitleg over praktische zaken, zijn we naar stage vertrokken. Daar hebben we een eerste kleine rondleiding gekregen op de dienst en het ziekenhuis. Tegen 12u waren ik en Anse klaar op stage en zijn we de stad een beetje gaan herkennen. We hebben de taxi genomen naar het shoppingcenter voor een gsm abonnement, een auto te huren en schoenen voor op stage te gaan. Een abonnement hebben we gevonden, maar schoenen nog niet. We hebben ook een auto gereserveerd omdat we vrijdag op roadtrip gaan vertrekken. Het is vakantie in Portugal, dus wij mogen ook niet op stage.

• 15 Maart 2016 - 22:11

Saskia:

Hiere se, madammeke is nog maar pas weg en het is al vakantie.
    Ik ben benieuwd naar u (verpleegkundige) ervaringen daar!

Veeeel plezier xxx